Podpořené projekty výzvy 1/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Standing Committee On Medical Education *========================================================================================= Žadatel: Ema Neslušanová, IFMSA IFMSA sekce SCOME (Standing Committee On Medical Education) se věnuje zkvalitňování medick na fakultě skrze projekty jako Medické doučování, Poznej Svoji Specializaci či StudySmart Finanční prostředky z grantu by byly využity na zlepšení těchto tří, výše jmenovaných proj skrze finanční odměny pro lektory doučování a nákup mikrofonu do nahrávacího studia pro tv Medické doučování bylo u nás na fakultě pilotně spuštěno ještě v akademickém roce 2019/202 době online výuky nabylo pro studenty, obzvláště prvního ročníku, mnohem většího významu. z doučovacích online workshopů probíhajících přes platformu MS Teams zaměřených na nejprob témata z oborů biochemie, histologie, embryologie, fyziologie, anatomie, patologie a patof Workshopy se konají vždy před průběžnými testy, zápočty nebo zkouškami a konkrétní datum z na dostupnosti lektorů. Doučování je určeno pro studenty prvního až třetího ročníku jak če anglického kurikula. V průměru se pro každé kurikulum a ročník uskuteční asi 2 – 5 doučová Za tenhle akademický rok, se nám již podařilo zrealizovat celkem přes 35 workshopů, kterýc zúčastňuje celkově více než 400 studentů. Zásadní součást projektu ovšem tvoří především velké množství (aktuálně 58) starších stude kteří se svým mladším kolegům věnují zcela dobrovolně a ve svém volném čase. Jelikož jsou pro projekt naprosto klíčoví, rádi bychom ty, kteří s námi pravidelně spolupracují a jsou ohlasy, motivovali k dlouhodobé spolupráci finanční odměnou. Věříme, že díky této motivaci workshopy zkvalitnit a také zabezpečit dostatek lektorů během časově vytíženějších období, zkouškové období. *========================================================================================= * Postpandemic Mental Health *========================================================================================= Žadatel: Hana Komárková V rámci projektu Postpandemic Mental Health – pomoc pro ty, kteří pomáhají – bychom chtěli duševní problémy, jejichž výskyt v populaci se v době pandemie zvýšil. Jednou ze skupin, k s velice specifickým prostředím bez toho, aniž by ji byla poskytnuta náležitá podpora a su studenti zdravotnických oborů. *========================================================================================= * Medici PRO Očkování *========================================================================================= Žadatel: Petra Lišková Cílem tiskové konference je otevřít debatu o tom, jak probíhala v předešlém roce komunikac veřejností v tématech týkajících se vakcinace a přinést tipy, jak o tématu vakcín informov V poslední době se ukázalo, jakou obrovskou sílu má očkování ve vztahu k prevenci infekční i přesto o jeho zásadní roli pro veřejné zdraví stále někteří lidé pochybují. Klesající pr povinnými vakcínami a s tím spojené znovuobjevování se infekcí, které se již téměř nevysky budoucna představovat závažný problém. Myslíme si, že je důležité toto téma otevřít a zkuš době pandemie Covid-19 nám mohou pomoci najít efektivní způsob, jak toto téma přiblížit ve cílem je poskytnout médiím odborné a ověřené informace o tom, jak veřejnosti předávat fakt zdraví a očkování, a jak se vyvarovat škodlivým zavádějícím sdělením. Přínos našeho projek v informování o aktuálních tématech v rámci boje proti pandemii Covid-19, projekt má dlouh věnuje se očkování v širším kontextu. Již nyní navazujeme spolupráce s organizacemi a spol Odborná společnost praktických dětských lékařů a tím zvyšujeme kredibilitu projektu i šíři Naším cílem je v tom i nadále pokračovat, proto hledáme možnosti jak dostat naše sdělení k počtu obyvatel. Uspořádáním tiskové konference bychom chtěli oslovit novináře a zapsat náš jejich povědomí. Navázání spolupráce s médii považujeme za klíčové, protože projekt má smy naše sdělení dostane k lidem, kteří informace z médií čerpají. *========================================================================================= * Studentská Hybernská proti pandemii *========================================================================================= Žadatel: Studentská Hybernská Studentská Hybernská proti pandemii si vytyčila za cíl navrátit studentský život do Kampus S ohledem na probíhající pandemii se zaměříme na zmírnění následků pandemie Covid-19 mezi Vytvoříme prostor Studovny pro sérii přednášek, které budou reflektovat uplynulé období, z psychické zdraví studentů a studentek, zorganizujeme vědecký panel ohledně očkování. Napom UK najít pracovní příležitosti nejen v neziskovém sektoru. Dále studentům a studentkám poskytneme prostor a poradenství při pořádání kulturních akcí probíhající pandemii formou festivalů, swapů, reusing workshopů, panelových diskuzí a věde Ve spolupráci se studentskými spolky zanalyzujeme akutní potřeby studentů a studentek, kte do programu Studentské Hybernské. *========================================================================================= * 8-týdenní kurz Snižování stresu pomocí všímavosti pro studenty oborů pomáhajících profes *========================================================================================= Žadatel: Julie Motlová Projekt spočívá v realizaci 8-týdenního kurzu Snižování stresu pomocí všímavosti (z anglic Based Stress Reduction - MBSR) pro 10 studentů pomáhajících profesí studujících na Univerz Účastníci kurzu si osvojí praktické techniky zvládání stresu použitelné v každodenním živo klíčové principy meditace. Absolventi MBSR kurzů vykazují zvýšenou odolnost vůči stresu, l i učí, efektivně regulují emoce a zvyšuje se u nich míra empatie. Zejména v pomáhajících p tyto aspekty zásadní pro poskytování kvalitní péče klientům a pacientům, i pro zachování v integrity u studentů pomáhajících profesí. Pro mnohé z nich byla koronavirová pandemie, di i povinné či nepovinné zapojení se do boje s pandemií značným náporem na psychiku. MBSR ku mírnit dopady této zátěže a naučí účastníky efektivní formu duševní hygieny. Program sestává z 8 skupinových setkání trvajících 2.5 hodiny a 1 celodenního setkání. Set z tréninku jednotlivých meditací, společné diskuse a každé setkání je zaměřeno na konkrétn „všímavá práce se stresem“ nebo „mezilidská všímavost“. V průběhu týdne pak probíhá každod meditační praxe (cca 45 min) dle audionahrávek. Účastníci obdrží neomezený přístup k audionahrávkám jednotlivých meditací a pracovní sešit každému setkání. Kurz bude probíhat na platformě ZOOM, kvůli případným podzimním epidemiol souvisejících s pandemií COVID-19 (např. povinnost nosit roušky v uzavřených prostorách). českém jazyce. *========================================================================================= * Univerzitní zkušenost - univerzální řešení? Česko-vlámský dialog *========================================================================================= Žadatel: Myriam Zápalová Pandemie COVID-19 přinesla dalekosáhlé důsledky pro studenty vysokých škol jak v rovině in tak i pro jejich postavení jako sociální skupiny. Projekt přináší platformu, která umožní diskuse ohledně škod, rizik a příležitostí spojených s pandemií COVID-19 ve vysokoškolském přímo mezi studenty, a to napříč hranicemi národních systémů. Domníváme se totiž, že možno (včas a kvalitně) participovat na debatě o konkrétních opatřeních, ale i koncepčních rozho výrazně limitována právě tím, že vysokoškolské politiky se odehrávají v národních rámcích. proto klade za cíl na vzorku studentů Univerzity Karlovy a Univerzity Antverpy etablovat a debaty, který by propojil studenty ze dvou systémů a umožnil jim vést koncepční, rešeršemi strukturovanou myšlenkovou výměnu o konkrétních aspektech vysokoškolského studia v době pa nízkoprahovém formátu student2student. Kromě srovnání studentské zkušenosti by projekt umo českém prostředí vlámské prostředí a příklady dobré praxe, které se při překonávání pandem Projekt pracuje se 4 tematickými okruhy (student jako partner do debaty – mobilita a inter studentský život a jeho kvalita – mediální obraz studentů) a debatu strukturovanou do třít každému z nich podkládá rešeršemi pramenné základny, odborné literatury, mediální debaty, vyhodnocením zkušeností “přímých uživatelů”. Projekt se snaží ukázat výhody zapojení filologicko-areálových studií při recepci zahranič (nebo špatné) praxe a rychlost takového řešení oproti čekání na recepci přes angličtinu ne zkušeností z neanglickojazyčných univerzitních kultur.